Det var en gång... en dricka.

Ni som smakat röd (dödlig) Fanta, kan förmodligen inte leva länge till. 2 veckor kanske?  Resten, nu ska ni få följa med in till mina hemliga smaklökars peak inom smakupplevelser. Köpte denna  burk för 10 baht, 2 SEK, på en kiosk av en ondskefull själ, vid en tågstation i närheten av Kanchanaburi. Dead mans land. Av att döma från färgen så är den förmodligen förbjuden i västerländsk kultur sedan en 40 år tillbaka. Ungefär samtidigt som man insåg att DDT är farligt och att polonium och röntgenstrålar inte är något man ska leka med. Direkt när man öppnar burken så omges man av röd, nånting, strålning kanske är det ord jag tänker på? När man sedan stoppar ner sugröret i den (undvik kontakt med huden) så skakar det till lite och man undrar vad som igentligen finns i burken. Döden är bara några minuter iväg för en otränad "hej jag tål inte kranvatten"-mage. För mig stundar döden flera år framöver, minst 5! Men då tål jag också kranvatten, äta från backen och även att dricka vatten från floden i Bangkok. Jag vet inte om smaken eller färgen är rödast, finns så få människor som vart i sina sinnes fulla bruk när dom förtärt denna dryck, eller plastsak. Så slutligen vill jag bara säga att om du är törstig, drick inte röd Fanta, för chansen att den släcker ditt liv är större än chansen att släcka din törst. Den är röd, och dödlig.


image33

Kommentarer
Postat av: Amanda

Jo kankse vissa är fula men det är sååå skönt ^^:D

2007-10-03 @ 14:57:40
URL: http://mandmyworldblogg.se
Postat av: Amanda

Ja
visst är det ^^:)

2007-10-03 @ 20:36:28
URL: http://mandmyworldblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0