Min dag som superhjälte

"Åh, Harris, du är bäst! Vi älskar dig." Nästan som vanligt tänker nöjt för mig själv, förrutom en sak, brudarna står i underkläder och skriker. En snabb räkning ger mig antalet 300. Tappra små 300, flickor. "Tonight, we dine at Harris place!" Dom trycker tuttarna mot varnadra och hoppar på en enorm studsmatta med vattenslangar. Wow.
Jag vaknar svettig, klockan är ca 02:26, cirka. Min kappa ligger vikt över stolen, den är brun, jag ramlade i lera för två dagar sedan, och igår var jag ledig, alltså ingen tvätt. Skönt, druckit lite öl och suttit i kallingar hela dagen. Tillbaka till mitt plötsliga uppvaknande, jag fick in ett larm på min personsökare om en ett bråk på McDonalds. Jag åker i kallingarna, ingen tid att tvätta hjältekostymer! I vanliga fall flyger jag för att uträtta hjältedåd. Men denna tidiga onsdagsmorgon känner jag för att ta nattbussen. Det sitter en ful gubbe långt framme, han luktar. Jag betalar med en tjuga från kallingarna och busschauffören undrar varför jag står halvnaken med en bakochframvänd keps på huvudet med texten "Carlsberg, probably the best beer in the world" på. -"Laundry day!", jag småflinar och säger att jag vill ha en halv biljett. Han säger att pensionsreklamer inte passar in i detta sammanhang och jag ger gubbfan tjugan och tar kvittot på ett bestämt men bajsnödigt sätt. Hoppas inte toaletten på McDonalds kostar tänker jag, jag har ju glömt hur man gör korttricket. Hoppar av nära centrum och springer till brottsplatsen. Precis som jag misstänkte står den misstänkta kvar där. 80% av gärningsmännen återvänder alltid till brotsplatsen. Jag går fram till kassan, slänger bort tjejen som stod före mig i kön och frågar vad problemet är. Sen ser jag det, det är mer uppenbart än en julafton med Kalle Anka. Sakta vänder sig killen i kassan om för att blotta sitt ansikte, under tiden hör jag tjejen som stod före mig i kön smasha mot glasrutan efter mitt hårda kast. F=mg tänker jag. Killen i kassan står nu vänd helt mot mig. My God! Man skulle kunna steka med hans panna. Han är ful, finnig och klen i rösten. Miserabelt. Jag frågar varför han ställt till en scen och han pekar på mina kallingar. Jag vet inte om larmet var falskt eller påhittat. Men jag bestämmer mig för att doppa hans huvud i fritösen och sen trycka i honom 200 liter transfetter. Ingen skrattar åt mina kallingar. Jag binder fast honom och kallar på polis som griper honom och ger honom svensk livstid, 2 veckor, på Kumla, med 20 centimeters staket. Jag åker hem fort som Fantomen och sover för resten av natten. Fantomen, han och jag var på middag för en helg sen inser jag plötsligt, han glömde sin plånbok i min bil. Och jag min slickepinne i hans grotta.
Morgon, åh svenska morgon. Jag kliver upp duschar och tar min nya kappa ur garderoben. Under dagen får jag rädda minst 10 katter, 2 hundar och 13 personer som fått panik för att dom inte sett nummer 13 i flygplansraderna. McDonnel O Douglas eller vad han heter sitter nog hemma och fnissar.
Jag är en ganska tråkig superhjälte inser jag. Med drömmar som överträffar min vardag. Jag åker stämplar ut tidigare från hjältekontoret och åker hem och dricker kaffe och nöjer mej med att kolal på Heroe´s. Ika Nawa Nowi Nawa som kan kröka tid och rum är en ganska häftig Japs! Som honom vill jag vara! Jag somnar med ett paket Häägen Daz´s och vaknar med smörja överallt, jag inser att jag nu blivit lika tragisk som en singelbrud i kris. Jag sjukanmäler mig dagen efter och bestämmer att det får bli en tvättdag. En nystart. En fräsh nybörjan på ett mediokert liv.

Kommentarer
Postat av: tonis

Så du avstår helt enkelt från att ha en enda superkraft om du vore superhjälte? skumt harris skumt det e ju det man vill åt

2007-10-12 @ 11:21:38
Postat av: homieroom21

Japp, det är jag din gamle granne. Har även komenterat dag 21/09. Jag har ett till förslag åt dig: Skriv om ett liv som inavel i ****plog. Vad man gör på fredagskvällarna, hur man sysselsätter sig innan snön kommer, spåket. Ja du har säkert bättre fantasi än jag just nu. Men nu kommmer jag till det SVÅRA i kråksvängen här, du skall försöka övertyga läsarn om att ett liv som inavel är inte så dumt i allafall. Hajar du?

2007-10-13 @ 12:36:38
Postat av: homieroom21

just det.. i ditt fall heter det F=ma. Ville bara rätta :P

2007-10-14 @ 22:44:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0