Hur dum är jag?

Jag gjorde högskoleprovet i höstas. Fick för ett tag sen se vad jag fick för resulat. Blev seriöst förvånad över hur dum jag framstår som. Jag hade 0.5 poäng, av 2.0 som gräns. WOW. Fucking brilliant. Allvar, är jag så dum som resultatet visar? Nu i lördags var det dags igen. Jag gjorde inte provet, men 42000 andra gjorde det tydligen. Läste på Aftonbladet om några tips för dom som fått lågt resultat och var missnöjda.

"TT: Har du något tips till dem känner att de misslyckades på lördagen? ? Anmäl dig till nästa provtillfälle och förbered dig genom att gå igenom gamla prov. Andra gången man gör högskoleprovet brukar resultatet höjas med i snitt 0,1, lugnar Margaretha Hallgren."

LUGNAR? TACK!

SHIT, kommer jag få 0.6 poäng då alltså? Fuck yeah, läkarlinjen nästa eller? Jag är ju inte dum, jag har klarat skolan galant, jag har klarat matte C. Jag kan trixa och trolla med bokstäver och få in det i en text. Jag kan tänka klart i kritiska situationer. Jag kan värdera och agera därefter, väldigt bra har det visat sig. Jag är språkligt begåvad och sen är jag jävligt snygg också. Sen kan jag bemästra säljartekniken hyfsat och få helt argsinta människor till att köpa saker av mig. Betyder detta att de som får högre poäng än mig, är mycket bättre?

Hur skulle det vara om alla fick plugga vad dom ville, och så får man se om man klarar av det?

image92


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0