Rikshospitalet

Efter en massa timmar på Legevakten där dom skulle fastställa vad det var för fel på mig så får jag äntligen beskedet att jag kan läggas in på Rikshospitalet. Lät lite commy tänkte jag. Lite stelt. Ack så fel jag hade. När jag kom dit såg det ut som att jag gått in på Museum of Modern Art. 5/5! Toppbetyg på hela stället. Ska jag vara döende ska det vara där. Nu var jag lyckligtvis inte döende, men i grava smärtor trots allt. Kommer in och blir tillsagd att sätta mig i en stol. Har inte ens fått av mig jackan ännu. Med en stor spruta bedövar doktorn nånting på insidan av munnen och det känns som om jag ska dö. Jag hatar ALLT som sker i min mun som jag inte kan se. Efter att han gett mig bedövning tar han 10 sekunder senare fram skalpellen och flyttar sig lite närmare. Jag tänkte, hey, jag har fortfarande jacka på mej? Men det gjorde inget, några välplacerade snitt så känner jag en lättnad. Sen tar han fram en till synes oskyldig tång, som han stoppar djupt in i såren han skurit upp och börjar gräva ut var. Oh så mycket var. Sen får jag spotta och skölja munnen. Sen säger han "Kom tillbaks imorgon vid 12".. Jo tjena tänkte jag. Klockan var 11 på kvällen.
Hade ingen nyckel heller och dom på Legevakten sa att jag skulle läggas in på dropp eftersom jag var hyyyfsat ur balans. Jaja tänker jag , doktorn vet bäst. Men innan jag hunnit ställa mig upp säger han.
"Hurredu, när åt du nåt senast?..."
"..Ja i tisdags åt jag en halv potatis?.."
"Har du druckit mycket senaste dagarna?"
"Tjaa... nästan ett helt glas vatten om dagen."
"Mat då?"
"Potatisen i tisdags..."
"Oja,, hurredu jag tror det blir bäst om du tankas upp med lite sockerlösning i vatten och antibiotika över natten."

BOOM.
Fan vad nice ställe. Fick en kostersättningsvätska att sänka i mig också. Så jag kände mig redan bättre och klarare i skallen. Färgen började smått komma tillbaka. Droppet tog slut rätt fort och dom fick sätta in nytt. Även så antibiotikan. Sov så jävla hårt att jag inte märkte att någon vart in och gett mig 2 sprutor och satt in nytt dropp heller. Sov lika hårt då dom tydligen några timmar senare tog bort alla flaskor med dropp och kopplade lös mig. Det var som att få vila ut efter en vandring i öknen. Har drömt om att få sänka ett glas iskallt vatten i 5 dagar. Men helt plötsligt så fick jag det ipumpat, och allt var som glömt. Himmelrike. Märkte där vid 10 tiden nångång att killen brevid mig försökte säga något till sjuksjöterskan. Han ville tydligen ha öronproppar, så skrattade dom båda lite. Hmpf... Ska det vara kul eller?

På morgonen idag fick jag lite mer att dricka och sen fick jag gå och bli undersökt igen. Fick en spraydusch i munnen med bedövningsmedel, som smakade aceton och banan. Sen kom den gamla goda tången in och fyfan. Det kom tårar och blod. Mest blod. Men tårar?! Så ont det gjorde. Sen tömde dom ut lite mer var. Fick recept på nya antibiotikakuren och lite Voltaren. Så nu har jag nyligen kommit hem, tagit min första tablett, och ska nu ner och handla, juice, frukt, ALLT! Ska köpa en enhet av allt som finns i hela butiken.

Hursomhelst, Rikshospitalet is the shit! Det var som ett mysigt hem bara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0