Sommartid och tonsiller med AIDS

Söndagen då det blev sommartid börjar ju bra. Skulle upp 06:00. Vaknar där vid 04:20, och ser att jag fått ett sms som kommit 05:20... om en timme alltså. För trött för att fatta så jag trodde jag rest i tiden eller nåt. Kliver upp då 05:00, lite översnoozad. Så jag bestämmer mig för att SPRINGA till OSLO S för att hinna med 05:25 tåget. Och det gör jag, tror jag. Sprang alla 2 km eller vad det är.
     Väl på tåget ringer de från Operation och säger att jag har börjat för cirka en halvtimme sen, att klockan är halv sju. Hm... Confusing. Svär lite sen går det bra. Lite uppvärmning har väl inte skadat.

Kvällen innan fick jag för mig att raka bort mitt afro. Sagt och gjort så fixade jag det. Självklart på söndagen så ska det vara i princip minusgrader och spöregn. Kallt utan mössa kan jag lova. Inte nog med det, jag var inte den enda som glömt sommartidsomställningen, så det var inte många på morgonkvisten där på jobb. Stressigt som fan, men inga allvarliga delays:)

Jorå, sen på måndagen uppdagar jag att min hals börjar smärta lite igen. Fast jag avslutat min antibiotika kur. Skit.
Tänker att det är inbillning, och idag gjorde det ännu mer ont på morgonen. Kunde knappt sova på natten.
Så efter Startledar/Lastkontrolls kursen jag hade idag så gick jag till Legevakten, hallelulja vad fort dom jobbar. NOT.
Där fick en 30 årig doktor klämma lite på min hals. Trodde han skulle ge mig komplimanger eller något, men han sa "Vill du ligga över här och få dropp? Jag antar att du inte fått i dig mycket att äta idag"
Hm.. Dropp är ju ren lyx igentligen, slippa svälja mat och medicin. Men jag kände att jag klarar mig utan och sagt och gjort, så fick jag ett recept utskrivet på en ny kur antibiotika. ERYMAX.... om ni frågar min mamma eller mig så kräktes jag konstant efter att jag tagit dom tabletterna när jag var 12. Jaja, hursomhelst, min hals är värd en femtioöring på svartamarknaden och jag är sjukt hungrig. Men kan inte äta så mycke. Jaja, tur att gud uppfann Non-Stops. Dundermedicin det:D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0