Torska, as usual.

Jag är ingen Pokerstar direkt. Åkte ut först av alla idag på jobbet, ja, vi hade ingenting att göra mellan 16-23. Så vi spelade en hel del poker, och åt. Sällan jag förlorar på poker. Så nu vet ni det, möt mig om nu vill ha deg.

Som förste förlorare fick jag uppdraget att hämta ett lastband på GC terminalen. För er som inte vet det så går lastbandet i cirka 9½ km/h och det är drygt att sitta och guppa den sträckan. Om man ska till GC terminalen och ska ta fågelvägen går det väl på 1 minut. Men nu går inte detta och man får runda hela landningsbanan, på ett blött säte, på ett guppande lastband. Beräknad tidsåtgång, 35 minuter eller en evighet.

Fick ändå en god upplevelse när Pakistan International Airways egna lilla B-777 fick för sig att dra igång motorerna och åka till Islamabad. Befann mig brevid då, jääävlar i min gata vad det dundrade på. En blöt landningsbana gjorde allt mycket snyggare också. Så, 3 flyg på en hel dag, inte alls jobbigt. Synd att jag inte hade en kall pilsner här hemma och kunde belöna mig efter en god arbetsinsats. Får nöja mig med en burk majs.


image95

Det är inte bara piloterna som har roligt när dom flyger.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0