Ska vi gå ihop och göra Sverige en tjänst?

I brist på annat seglar jag in på Aftonbladet.se. Åh wow. Jag tror jag vet varför Sverige är så jävla lamt! Det står för mycket skit i tidningarna. Det kan ju omöjligen finnas någon som läser det?! Sen så dyker alltid gamla artiklar upp titt som tätt. Jobbar gorillaungen Enzo på AB eller? Måste man gå in på Reuters eller AP för att få veta vad som händer i Sverige och resten av världen? Stod något i stil med "Så äter du semla utan att gå upp i vikt"... Ärligt talat. Ni som får blåmärken av att dricka Coca-Cola, ni som blir feta av att inte banta konstant, TÄNK inte ens tanken på en semla. Jag vill inte att aftobladet ska hålla på skriva saker som "Så lyckas du med Fullkornssemlan"... När vi ändå snackar om nyttiga semlor, varför inte kasta in lite morötter och soyabönor istället för mandel? Byt ut det mumsiga pulvret på semlan till mald grankotte.
"Så sparar du snabbast 1000 kronor", så har de gjort en lista på var du snabbast ska köpa HD färdig LCD tv för under 10.000 kronor, som är cirka 999 kronor billigare än butikspriserna. IDIUT. Det är inte att spara pengar. Det är att betala mindre... Men ordet betala klingar fortfarande kvar. Jag får ångest när jag av misstag kommer in på Aftonbladet. Har man inte en dator med NASA kraft så klarar datorn inte att ladda all jävla reklam på sidan. 40 popups med supererbjudande på Rosenrot och Herbalife. Fuck OFF!

Ska jag berätta hur ni sparar pengar lättast och INTE går upp i vikt? Köp inte aftonbladet. Ät inte sånt ni blir "sugna" på. Ät normalt. Normalt är inte bea btw! Normalt är inte strips. Inte pizza heller. Puckon. Och seriöst, ni som går upp i vikt av en jävla semla har nog fetma och inget annat. Och har ni fetma, ät semlan. Men ni andra som går upp i vikt av semlor, ni kan omöjligen äta EN bara. Ni trycker väl i er semlor motsvarande Namibias årliga fettkonsumtion. BLÄ! Sen gillar jag den där lilla menyraden på höger sida där det står något i stil med "Vilken kändis har glömt badbyxorna?"... Köp PLUS och se! Nej jag vill inte köpa Plus för att se 10 år gamla paparazzibilder som är nedskurna till oigenkännlighet. Hurraaa för svenskarnas stolthet, Aftonbladet. Sen är ju 45% av de flesta svenskar hypokondriker och hypoidioter. Så det gör ju inte saken lättare när det står, "Har du vart förkyld senaste 12 åren? Det kan vara AIDS! Så kollar du dig!".
På tal om Aids... Alcazar stjärnan går ut och säger "Jag är starkare än någonsin", efter det kommit fram att han har Aids... Eeh, kommer alla gå ut och skaffa AIDS nu och tro att dom är stålmannen?
Vi kanske ska förbjuda Aftonbladet?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0