Modebloggandet är sjukt

Jag ber om ursäkt för att jag gnällt på er tjejer som modebloggat. Förlåt, stena mig inte. Jag vill självklart kasta bajs på killar om modebloggar också! Inte bara ni tjejer alltså.
Ni vet, killar som brinner för att berätta vilken smak dom hade på sin latté förra onsdagsfikan, killar som älskar att beskriva sina nyinköpta secondhand plagg in i minsta detalj, allt från pris till inköpsställe. Killar som får glimten i ögat av att Googla efter en bild på ett par Marc Jacobs stövlar och kasta in i bloggen sin. Killar som blir helt till sig av att få skriva ut om modeveckan i Paris, fast dom inte var där. Skulla kunna liknas med killar som sitter vakna om nätterna och skriver anteckningar på datorn om hur dom ska komma ut ur garderoben. Killar som blir helt saliga av att få se kändisar på röda mattan och sedan bedöma deras kläder.

Vart försvann testosteronet från killarna som modebloggar? Det ska jag säga er, det ersattes av den ökade östrogenhalt ni fått genom att besmeka alla plagg ni utnyttjar, plagg som innehåller flammskyddsmedel, som ökar lite FEL hormoner i kroppen. Det är lugnt, ni kan andas ut. Erkänn bara, det blir enklare då. Riktiga killar finner ingen glädje i att skriva om den senaste scarfen. Kom ut.

image64



image63

Kommentarer
Postat av: Emma

Lever du Charilaos? Heerregud, jag känner mig alldeles tom. Long time no see and no msn. Har du förresten kvar ditt mobnr?

2008-01-27 @ 17:34:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0