Varför kan det inte gå som på räls?

Varför funkar inte allt bara? Såhär ser min "problem" lista ut just NU.
  • Reda ut löneproblem.
  1. Fått för lite timmar betalda. Fast jag jobbat 97 timmar första perioden i januari har jag fått betalt för 62 bara.
  2. Fått för lite timmar betalda sedan 1 december fram tills nu med andra ord. Mycket att fixa.
  3. Fått för lite OB utbetald. totalt 20 timmar övertid ungefär. Men jag har nog lite över 90 timmar övertid.
  4. Snart dras 50% skatt med tanke på att jag inte har....

  • Skattekort
  1. Punkt 4 ovanför. FAN. Jävla skit. Jag har vart på Töyen Skattekontor minst 4 gånger i Januari nu och frågat vad fan dom håller på med. Fått 20 olika förklaringar. Ska det vara så jävla svårt att fixa fram mitt skattekort? Fixar jag inte in det till lönekontoret, som för övrigt inte gör ett dugg rätt, så drar dom 50% skatt. Det lär dom lyckas göra jävligt fint. Bra!
  • Uteliggare/tiggare
  1. Skaffa ett jävla jobb och sluta gnäll. 
  2. Sluta snika på alla möjliga sätt, speciellt du som försökte lura mig idag om att du saknade 10 kronor till tåget du skulle med! Lögnhals! In på Rimi och köp pepparkaksburkar för 1 krona! Det gjorde jag. Nästa punkt, som är den enda positiva.
  • BILLIGA PEPPARKAKOR PÅ RIMI PÅ CENTRALSTATIONEN I OSLO ( OSLO S)!
  1. 1 (EN) krona för en hel burk Gilles pepparkakor! KÄRLEK FOLKET, KÄRLEK!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0