Tankar

Jag har insett att ni kanske inte är lika intresserade av idiotiska filmklipp som mig. Så jag får väl börja göra det de flesta privata bloggare gör med sina bloggar, använda som en "Idag har jag"-blogg. Så, vi börjar direkt, med reservation för att det kommer komma lite idiotiska klipp ibland.

Idag vaknade jag runt 12 snåret. Hade visst somnat i soffan, en hona hade ringt mig vid tresnåret ser jag på senast inkomna samtal, vilket måste betyda att jag sagt nåt. Sätter mig upp, tv:n är redan påslagen.  Inga I-landsproblem i mitt liv, som att behöva slå på tv:n.
Inser att detta kommer bli en slapp dag, så jag ligger kvar i soffan och tänker, riktigt jävla länge. Tänker på vad jag sa i telefon igår, inser snabbt vad det rörde sig om. Tänker på flytten, den jävla flytten. Måste stuva in madrassen och nån flyttlåda samt kläderna på något med hjul och ta det till mitt nya boende på Frogner. Tänker på hur det ska gå med tömning och städning av denna lägenhet. Tänker på Freia, älskade Freia, kommer jag någonsin att känna den ljuva kakaosmörslukten igen? Jag ligger i samma ställning i soffan, med mitt täcke, och tänker riktigt länge. Tänker på min vardag, vad jag igentligen gör här i Oslo. Inser att det är förvånansvärt lite. Jag träffar vänner alldeles för sällan. Pratar i telefon än mer sällan. Tänker på vilka som verkligen är vänner, och vilka som är en fasad. Jag tänker... jag blundar, sen somnar jag.
Jag vaknar igen vid halv 8. Wow vilken otroligt seg dag. Jag ligger kvar i soffan till halv 10. Jag kanske har blivit deprimerad, gått in i en vägg utan att tänka på det. Jag sätter mig upp, tar en runda i det som har varit mitt hem i 8 månader. Jag flyttar till veckan, tidigt. Jag måste städa ur lägenheten idag och imorgon inser jag. 8 månader...
Det ekar lite i huvudet. Vad har jag gjort under dessa 8 månader? Jag kan nog inte slänga upp ett enda kort på alltför populära Facebook och lägga till nån flashig rubrik som "Min sköna vinter 07/08.", eller "Weekend i Prag med gott sällskap". Jag har tamejfan inte gjort något vidare häftigt. Jag har jobbat, och utöver det har jag vart hemma i Sundsvall och hälsat på totalt 3 gånger under dessa 8 månader. Under den här tiden kan jag nämna de människor jag känner här och säga antalet gånger och ställen jag träffat dom på. Dej, dej, och dej. Ni vet alla vilka ni är.
Tänker på att jag fått upp kontakten med en tjej igen efter ett knepigt "avslut" i Februari efter över en månads konstant hängande med varandra. Det känns bra. Om du läser det här ska du veta att jag är glad över att vi är vänner igen, jag har saknat dig. Fastän vi i det stora hela i ditt liv, eller i andras ögon, inte är riktiga vänner. Så är väl du en av dom som betytt mest för mig senaste tiden. Blir lätt så, du betyder mer för mig än jag betyder för dig. Mig kvittar det, så länge jag har dig.

Så, nu sitter jag här, 01:32 står det. Har skrivit i hela 9 minuter. Ätit 4 kanelgifflar under tiden, tittat på mobilen, inga spännande sms. Inga sms alls faktiskt. Jag ville igentligen ut ikväll, men det hade blivit jobbigt att städa en lägenhet i bakfylla. Jag vill ut och resa, jag var en mycket lyckligare person då har jag insett. Jag var mycket häftigare. Nu sitter man ju här som om livet är förbi, jag behöver nåt spännande, nåt nytt. Hjärnan har lärt sig mönstret utantill.

Nu ska jag sluta tänka, ska dricka mer Coca-Cola, äta fler kanelgifflar, och bara vara.


Kommentarer
Postat av: Anonym

ja jävlar vad djupt det blev.

2008-06-30 @ 21:36:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0