Try and error nr 342135

Jag har lärt mig mer än dom flesta i mitt liv. För cirka 20 minuter sen bestämde jag mig för att klippa och undersöka strömkabeln till datorn. Sagt och gjort. Nu sitter jag här, på en helt annan dator. Jag har lokaliserat felet på min strömkabel i alla fall. Den var sönderbränd på ett ställe, och hey, det får den vara efter 6 års konstant påslagning. Inuti kabeln fanns två strömförande kablar. Jag trodde det yttersta lagret var ett skydd mot vridning och böjning av den innersta och uteslöt denna. Kopplade sedan ihop de innersta kablarna och sen in i väggen. Inget resultat. Min hypotes hade jag i huvudet, men skrev inte ner den som man var tvungen att göra i skolan. Jag tog sedan en sax och nuddade med kirurgisk precision det yttersta lagret med ena bladet och sen fortsättningen på yttre lagret med andra bladet. Tur att jag höll i en sax med plasthandtag, för det blixtrade och glittrade lite, men det var ström i min dator i alla fall! Nu ska jag ut och köpa eltejp imorgon så kan jag fixa detta á la Harris style.
Bio nu! 10.000 BC. Jag har halsfluss och ska försöka smitta lite folk i salongen. Medveten misshandel? Jaa:D

image90

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0