Passagerare

Ibland undrar jag exakt hur passagerare tänker. På de flesta flighter sköter sig folk bra. Dom går dit dom ska. Hittar inga lömska vägar att snika runt på, vilket bara förvirrar dom själva. Allt är gjort så simpelt som möjligt. På ett flyg jag hade ikväll så stod jag nere vid vingspetsen och lotsade passagerare, för ja, dom behöver visas vägen. Och tro nu inte att om EN går rätt väg, att resten följer efter. Neeeeejdå. Om 10 passagerare går i ett led, upp för en trapp, och vidare... så kan 2 stycken helt sonika vika ur ledet och gå en helt egen väg. Bort, iväg, mot en annan gate. Där det står ett annat flyg. Eller där ett flyg är på väg att pushas. Fyfan alltså, ÄRLIGT. Vart ska ni? In i motorn på andra flyget eller? Så efter 2 tillsägningar och fysiska vägledningar vänder jag mig om, och då ser jag att alla börjar gå under vingen, fast vägen dom ska gå blir en OMVÄG om dom går under vingen. Det är helt enkelt smidigare att gå på utsidan. Men nejdå. Fast dom ser vart resten av skocken ÄR, så vill dom gå under vingen, ta en extra omväg, för att SEN komma till flocken igen. Idioti. Fick gå tillbaka, hänvisa ALLA RUUUUUNT vingen IGEN. Sen medans alla går upp för trappen så får EN för sig att gå på sidan av den, varför vet jag inte. Men hon börjar traska iväg, mot en vägg. VAD FAN? Det är alltså VÄRRE än lemmings. Dom här är spontana lemmings. Herrejesus min skapare, sen kommer grädden på moset. Pricken över i, the cherry on my sundae. Klimax. När en passagerare får för sig att gå rätt under vingen, ta upp en cigg, tända den, och chilla. Fyfan alltså. Helt serisöst. Ovanför skallen på henne finns en ventil där det står "Fuel overflow/ventilation" eller liknande. Massa tecken på dödskallar och 50 meningar om att HEY, du kan dö på många olika sätt om du gör ett fel här under. Nejdå, där ställde hon sig och skulle röka. FAAAAAAAAAAAAAAAAN. Jag skulle vilja sätta mig ner i ett rum, med en psykolog, och prata med henne. Vad tänkte hon på? Hur har hon ens TID att röka? När hon ska gå 30 meter till inomhusmiljö? Vill folk ta livet av sig får dom gärna göra det där jag slipper bli inblandad. Speciellt om du ska antända dig själv. Ni kan inte ana alltså, jag måste fan filma det någon gång och visa hur sjukt folk beter sig.

Nobelpriset måste ju en kille ta som i vintras eller när det nu var fick för sig att börja gå en seriös sträcka. Han avvek på något sätt ur ledet och började traska, bort från alla andra människor. Bort från alla byggnader, ut på ett stort öppet område. Bara gick och gick. Vart fan skulle han? Flyga iväg själv eller? Zombier tänker mer än många passagerare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0