Vad är politik?



När jag var liten och lutade mig över spisen för att titta på matlagningen, så la jag handen på spisplattan. Jag brände mig rätt rejält. Jag lärde av mitt misstag. Det finns människor, och grupper, som aldrig någonsin lär sig av tidigare misstag, eller kan dra slutsatser själva.Ta inte allt för vad det ser ut att vara.

I skolan lärde vi oss HUR i helvete Adolf Hitler kunde få makten i Tyskland. Jo det var ju så hemskt, mycket arbetslöshet, fattigdom. Sen kom en dude, elitedude, som skyllde allt på judarna, lovade guld och gröna skogar, autobahn, nya jobb, och vips. Så var alla gossar med i Hitlerjugend, och deras mammor förslavades "frivilligt" i fabriker, som skulle bygga vapen och rusta landet för världsherravälde. Stalin, samma där. Mao Zedong samma lika. Obama nästa eller?
Jag förespråkar inte anarki på något sätt, men den dagen vi får nog av våra ledare, kommer vara en rejäl brytpunkt i vår historia. Just nu styrs alla människor i den civiliserade världen av en handfull människor. Vem har gett dom makten att styra över våra liv? Desto mer man får reda på, desto mer skrämmande är det. Jag visste att min magkänsla hade rätt genom hela skolgången, då man tvingades prata politik och hur bra det var. Fuck that.

Franska regeringen vill få igenom en lag nu då man kan blockera användare från internet i upp till två år om dom fildelar. Vem i helvete tar skada av fildelning? Mediamogulerna i Hollywood. Inte en käft till. Ingen skådis, ingen annan. När man har så mycket pengar att man kan elda upp dom, då behöver man inte mer. Så varför har lobbyisterna fått igenom att alla länder ska se blodrött mot fildelare? Jo, för att girighet, och kontroll, är vad som styr. Finanskrisen är fabrikerad, det vet alla med lite vett i skallen. Jag minns att jag såg nyheterna om stimulanspaketet på 700 miljarder dollar. Skattepengar. Vart gick dom pengarna? Jo dom försvann rätt fort. Jävlar vilket rån. Planen från början, som det var sagt, var att pumpa in pengar i storbankerna och försäkringsbolagen, så att ekonomin rullar på igen. Men när pengarna väl kom, så sa dom att eftersom omständigheterna ändrats, så ändrar dom också ändamålet för pengarna. "Mamma kan jag få låna 500 kronor till ett tv-spel?", sen vips, visar det sig att ungen köpt en lapdance av en strippa istället. Mamma skulle bli fly förbannad. Likaså folket som förts bakom dimman. Pengarna har gått till att köpa upp fristående banker, och förstatliga dom. Vips, så har man mindre att oroa sig för, och makten ökar. Varför hålla sig inom USA? Varför inte bara låta ett land fucka upp, sen erbjuda pengar, i utbyte mot att dom säljer sina råvaror till löjliga priser?

Bort med religion och politik. Och jag LOVAR, att alla människor kommer leva i harmoni med varandra.

För er som är helt bortom dimmhöljet så ska ni se följande:
Zeitgeist, Zeitgeist Addendum. Laglig nerladdning på deras egen sida HÄR.

The Obama Deception


Se dom filmerna och sprid dom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0