Om du vore krabba.

Jag såg just en dokumentär, Deep Blue. Väldigt snyggt. Typiskt BBC National Geographic aktigt. Bra skit. Hursomhelst, i den filmen så var den sekvens då massa småfirrar simmade i en stor klunga. Så kom tonfiskar och attackerade dom. Och inte nog med det, ovanifrån kom fåglar, och det stannar inte där. Fåglarna nöp inte bara tag i firrarna, utan dom simmade ner och attackarade också. Så ett tag var det småfirrar, tonfirrar, och fåglar. Under vattenytan. Ponera nu att du är en liten krabba eller dyligt som bara tjillar i närheten och leker "gömma nyckel". Om din krabbkompis frågar vart du lagt den så kan du ju inte säga fågel, fisk eller mittimellan. Det suger. 





Jag börjar inse att jag måste göra något kreativt snart. Jag var en väldigt påhittig grabb när jag var liten. Byggde robotar av glasslådor. Rymdraketer av toarullar, men även kikare. Fästningar av lego och annat skrot. Mastermind. Vart är barnet i mig? Eller fan, jag vet vart det är. Precis under ytan. Skrapa bara lite. Men vart är mina TOOOLS?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0