Facebook |fāsboŏk|

Hej bloggläsare. Jag vet att ni redan älskar mig mer än ni älskar världens bästa bloggare, som HOPPSAN HEJSAN råkar vara jag. Tack för den kära läsare! Nu vart jag glad och väldigt varm. Glädjen på grund av er, och värmen, ja, antingen för att jag råkade kissa på mig eller för att jag skållade ollonet med tevattnet jag hade tänkt dricka. Nu till rubriken.
     Facebookvänner är något jag har otroligt mycket av. Runt 470 stycken. Snart 500 alltså. 500 personer, som efter varenda jävla helg och fylla postar bilder på när dom står med random folk och dricker öl, på någon hemmafest eller ute på stan. Dessa jävla bilder är något jag stör mig oerhört mycket på. Kan folk sluta lägga in bilder från helgfester? Snälla?
Hemmafester där tjejer är klädda för nyår och killar casual. Varför kan inte ni tjejer fatta det att JAG, och därav ALLA killar, tycker det är häftigare när ni har ett par jeans och ett linne eller tshirt, än era jävla ballongklänningar. Ni tappar kroppsformen, totalt. För att inte nämna era feta överarmar som ser ut som sprängfärdig kassler, utan nät.

Jävlar, jag får inte tappa tråden nu. Det var facebookvänner jag skulle berätta om.

Dessa jävla facebookvänner. Såhär får man facebookvänner för er som inte vet.
Vakna, gå till jobbet. Jobba, åk sedan hem.
Logga in på http://www.facebook.com
Kika under "Hem", eller "Home" ifall du har engelsk version.
+3 new friend requests står i högra hörnet.
Klicka.
Killen från förra nyår har nu kollat igenom "people you may know" och insett att, fan, vi känner ju samma folk, så vi borde bli vänner. Detta var killen som höll sig i ett annat rum 90% av festen, och som du inte ens minns var där, igentligen.
Grannens kompis du träffade en gång när det var sommar för fyra år sedan såg dig på stan förra veckan utan att du såg henne, eller kände igen henne.
Och sist men inte minst. Charterkompisarna. Oj dessa charterkompisar. Du träffade faktiskt en kille vars namn du bara kunde på fyllan i Grekland 2001. Du minns att han va jääävligt cool då och kunde sänka sjuka mängder billiga shots. Ma.. Muuu... Mii.. Nåt sånt hette han. Mårten Eriksson. Ja just det. Han ja...
Klicka accept på alla tre.
Du har nu tre nya facebookvänner.

Dessa vänner kommer du förmodligen aldrig, ALDRIG mer att se, eller växla ett ord med, varken fysiskt eller genom internet. Dessa vänner litar du inte på alls. Dessa vänner skulle aldrig ta en kula för dig. Och DET mina vänner, är inte riktiga vänner.
I´m not your pal mate, and your not my buddy man!




P.S betyder post script.

P.S Såhär kan en facebookvän se ut.

Kommentarer
Postat av: Anton

Word på jeans och t-shirt! :)



Man kan ju fråga sig lite lätt varför du har 500 vänner på facebook om du dissar dom så hårt. ;)



Kom precis på att jag borde känna mig sjukt träffad av texten!! Jag har ju fan bara träffat dig en helg men ändå är vi vänner på facebook.. Iofs en lång helg och jag bodde på er soffa men ändå!

Ska jag känna mig träffad eller hedrad? Det kanske rentav är så att du fick ett sånt enormt bra intryck av mig när jag hälsade på att du verkligen vill ha mig som facebookvän?



Vi får reda ut detta till ett glas rött och levande ljus på lördag kväll. Eller öl och NHL, vi får se..

2009-02-05 @ 00:41:50
Postat av: SVAR

Haha! Nää Anton du är ju lite mer speciell du. En typisk facebookvän på min lista är typ. Therese Mattson. SOm jag inte har en ANING om vem det är. Alls... Men hon vet tydligen vem jag är. Sen är det massa knepiga greker med samma efternamn som mig, uteräknat brorsan, morsan, å nåra släktingar, som addat mig också. När jag sedan konfroterat dessa anhängare av det Orfanopouloianska efternamnet, så säger dom att dom inte har en aning om vem jag är. Bara att dom addat mig:O Lett, jag tycker vi blandar hela konceptet. Rötjut, NHL, och öl. =)

2009-02-05 @ 06:34:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0