iLife ´09

Jag har köpt (läs tankat hem) iLife ´09 till 25% nu. Jag är som ett litet barn innan julafton. Jag vill inte gå och lägga mig, för KANSKE bandbredden blir tusen gånger bättre och kanske miljoner människor börjar seeda på högsta hastigheten helt plötsligt. Ja, såhär pre iLife ´09 kan jag ju snacka lite om mina förväntningar. Jag har läst att iMovie är förbättrat. Äntligen! Jag har inte ens använt iMovie ´08, så det kom som en klapp på axeln. Garageband är tydligen uppdaterat och det finns väl lite nya instrument och så som jag förstått det. Då jag är musikaliskt förståndshandikappad, Spotify exkluderat, så har jag inte haft någon användning för Garageband ännu. iPhoto, här är den stora förbättringen. Har ju som sagt köpt en kamera för inte allt för länge sedan. Nu går det att fippla in på iPhoto vart man tagit bilderna också, bland annat. Smidigt. Så eftersom jag inte reser så jävla mycket, ALLS, så kommer väl alla prickar på kartan vara kring Oslo och Sundsvall. Mer då... Sa jag att jag längtar som fan? Ja det sa jag kanske. Varför vet jag faktiskt inte. Kanske för att jag gick över så pass sent till Mac från PC att jag känner att jag förtjänar det nyaste, fast jag haft datorn sen i Maj. Lovar att jag ska bli bättre på att använda iLife ´09! iPhoto fick ju för sig att försvinna från min dator för ett tag sedan. Så jag har varit lite handikappad och fått använda mappar och sånt för att komma åt bilder, som vanligt, dödligt, PC (cp) -folk har använt sedan urminnes tider. Installerade om det och vips med problemet. Orsaken är desto läskigare. Har tydligen avinstallerat det. Råkat dra det till papperskorgen eller kommit åt något mustigt übersnabbkommando (en särskrivare hade skrivit über snabb kommando), och vips, iPhoto ´08 borta, alles veck. Hursomhelst, jag längtar otroligt mycket efter något jag inte har eller kommer ha användning för, varken i föregående version, eller blivande. Men man vet ju aldrig, eller hur? Plötsligt händer det.



























Imorgon ska jag till legevakten och få min åkomma dokumenterad. Bihåleinflammation. Kan ni stava till det dyslektiker där ute? Förmodligen inte utan T9 va? Om jag inte kommer iväg till legevakten kring 8 som är en bra tid, för att slippa 5 timmars kö och enbart få 3 timmar, så har jag lovat mig själv att gå till kiropraktor och kolla vad som är fel med mina skuldror och min armbåge. Man måste ju ta vara på sin lediga dag. Har ju inte många sådana nuförtiden.


Snart, inte nu, men snart, kanske Apple slutar misshandla den tredje vokalen i alfabetet. Stackars liten. Alltid liten. Why?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0