Kawasaki Kamasutra

Jag tränade japanska igår. Aikido.  Att inse, vid 22 års ålder, att motoriken din inte är något att ha, känns tufft. Skulle slå en kullerbytta och rulla över axeln. Gick ju bra några gånger. Hamnade helt snett och bara halvvägs. SÄL. Sen skulle jag rulla över andra sidan, andra axeln så att säga. Och det var då ett ljud kom från min kropp, ett ljud som påminde om ett träd som rycks upp med rötterna. KRÄÄÄÄAAANK. Så var det roliga över. Ambulanshelikopter till Finland, stridsflyg till Ulaan Batoor. Och sen kamelkortege till Snopptorp utanför Eskilstuna.
NOT.
Det blev en vanlig dag på jobb dagen efter, ingen helikopter eller kamel, tunga flighter, och lite folk. Och jag kände genast att hey, min arm pallar inte trycket. Så jag började lasta och tömma flyg med en arm. Såg nog rätt kul ut. Så jag ringde och bokade tid hos en kiropraktor. Han sa att ordet kiropraktor är ju grekiska, och mitt efternamn är ju grekiskt. Så ja, den gamla vanliga visan. Ska jag skriva autografer eller blir det kostnadsfritt bara för att jag är grek nu eller vadå? Bara läkarfolk som lyckas stava mitt namn rätt. Kanske ska byta till Hasse Aaro istället, så den gemene suecon kan stava rätt. Herr kiropraktor sa att jag blir hemma en vecka. Kul...
Missförstå mig rätt, ledighet är ju underbart. Men kul. Jag har ju inte ett piss att göra igentligen. Det jag vill göra, åka snowboard, är ju ute ur min världsbild denna vecka iaf. Plus att jag blivit ruinerad av att besöka kiropraktorn, redan efter en gång. 500 kronor första besöket, sen 300 de andra gångerna. Kronan är rund för att rulla. Synd bara att jag betalade i sedlar.

Ett väldigt tyckasyndommigsjälv inlägg detta. Dags att se lite Will Ferell och njuta det livet igentligen handlar om. Humor.

Det blir ingen jävla bild idag heller. Dra åt helvete.

Kommentarer
Postat av: Ida (Idadorable)

De e inget fel att tycka synd om sig själv ibland:) Jag är i en stor tycker synd om mig själv svacka:P

2009-02-28 @ 18:42:46
URL: http://idadorable.blogg.se/
Postat av: Erik

Du får ju fan se till att följa med på nästa nu och inte hitta på nån ursäkt för att du börjar bli gammal och grå =)

2009-03-01 @ 18:43:35
Postat av: Anonym

HA! Gammal o grå:P Jag har vart hos kotknäckarn och reparerat axeln 3 gånger nu. Ska dit på måndag igen! Haha! Jag är inte gammal, jag tror bara inte människan är skapt för att rulla runt sin egen axel, på ett golv.

2009-03-01 @ 19:50:27
URL: http://charilaos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0