Booooring

Vad fan är det med Sverige och alla dessa jävla kändisar? Inte nog med att varenda jävel ska synas överallt. Utan varenda jävel ska helst synas ute när det är biopremiär också. Helst med något nytt häftigt tillfälligt ligg i sällskapet. Eller någons barn. Måns Zelmerlöw, Isabella Löwengrip och Tony Irving är tre helt olika personer. Måns kunde inte sjunga, Isabella gjorde offentlighet av ett liv och en livsstil vi sedan urminnes tider hatat, Tony. Jaa. En glad gubbe som diggar att bugga.
Självklart ska en snubbe som inte kan sjunga, Miss Piggy, för ja, det är precis så som Blondinbella kommer se ut om några år, en en fjolla i trikåer vara med i samma program. Sen kommer vi väl se Blondinbella i någon sorts politisk kampanj. Måns kanske är med i någon ny tv-grej, och Tony Irving samma så. Jag greppar inte riktigt vad jag vill ha sagt med dessa rader. Kan bero på att jag har feber och fryser arslet av mig. Men det är väl nånting i stil med detta.

Diggar svenska folket tjockisar som med nöd och näppe kan rotera runt sin egna axel och sjunga ABC, i FLEEERA år.
Ja, då kommer allt annat folk man trodde var "tillfälligt kända", förbli fetkända, för evigt. För så är det i Sverjet. Syns man i tv en gång. Då är man stjärna resten av livet. Spelar ingen roll att man tjänar 20.000 brutto och lever i en hyreslägga nånstans i Flen. Man är fortfarande kändis. Tills man dör. Inte en dag kortare!




Fotografen flaxade med en kanelbulle bakom kameran.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0