Sluta klaga!

På en fabrik hemma där jaaaaag kommer ifrån, har det blivit rabalder över en liten grej. En tjomme har purknat lite för att han inte fick fancy dinner och guldklocka efter 25 år i tjänst. Nu kan det självklart diskuteras över hur rättvist detta är då folk före honom fått det. Men i grunden är det inget avtal som säger att man ska få ett fint ur efter 25 år på kneget.

Länken här!

Det roligaste med den här artikeln, är inte artikeln i sig, utan kommentarerna den genererat under sig av Aftonbladets arga små bin till läsare.
"Efter 30 år när jag gick i pension fick jag inte ens ett tack av ledningen!"
"Min kompis (its always the kompis gott folk, always, never dom själva!), fick ingenting när hon slutade. Hon vart riktigt besviken!"
"Jaa, jag säger då det, chefernas bonusar är det aldrig brist på banne mig!"

Men kom IGEN! Minns ni på dagis när det var någon jävla idiot alla mobbade? Man vet inte varför, man bara gjorde det. Sen när man skaffade lite större gäng i skolan. Så var det alltid några gruppen man fick knipsa av för att inte framstå som loosergruppen. Och vet ni varför? För att vi är sånna. Man umgås inte med svaga. Punkt. Om någon pekar och säger, välj vilka du vill umgås med. Och framför mig ser jag en grupp lyckliga framgångsrika jävlar, stå i solsken, och en annan grupp miserabla, snea, ihopkrupna köttnackar stå i skuggan. Ja då blir valet enkelt. Precis som i arbetslivet. Är du den där knepiga jäveln ingen på jobbet förstår sig på. Som ingen har lust att vara i närheten av. Då behöver du inte heller förvänta dig något när du jobbat 10 år, 25 år, eller ens 30 år. Är du däremot en skön lirare, som alla gillar. Som folk gärna umgås med privat. Som cheferna har satt ett plus i kanten på. Då kan du nog förvänta dig minimum kaffekaka när du slutar. Eller kanske fyller år. Men rätta mig om jag har fel. Är det inte den anställde som brukar bjuppa till med lite lyx när det sker något? Sen går det att diskutera sönder dethär ämnet och få det att evolvera till ämnet rövslickeri. Som jag inte orkar gå in på denna sena timme. Rövslickare borde få tungan bortskuren, precis som de som fjäskade för lärarna i skolgången borde få 40 piskrapp från alla i lärarkåren. "teechur, noo. teechur? why do you hate me teechur? AUUU, dont huuuurt me teechur"

Buuuh, alla på mitt jobb mobbar mig. JA MEN MOBBA TILLBAKA DÅ. Fan, jag blir så less på folk som är svaga. Riktigt svaga. Det är en sak att BARN blir mobbade, dom VET inte. Men vuxna, kom IGEN. Ge den som mobbar en rejäl höger så han kroknar. Skyll på att du var hög eller full. Funkar ju när det gäller en brutal våldtäkt, så borde nog funka när det gäller en liten smekning på arbetsplatsen.

Och ni som tror att jobbet är till för att bli behandlade som prinsar på. Ni lever ju i en jävla sagovärld. När du är på jobbet, så är du i en hierarki utan dess like. Så länge du inte är chef eller högt uppsatt, så har du inte ett jota att komma med. Desto snabbare du lär dig det, desto enklare är det att fortsätta ditt liv utan att plågas av mardrömmar och ångest.

Man driver inte ett företag för att tillfredsställa de anställda. Utan man gör det för att tillfredsställa kunder och klienter.

Nej godnatt. Ge mig en mazarin när jag slutar, skulle bli sjukt glad! Hungerstrejkar ju som sagt nu... uppe i nära 6 timmar. Ska nog ta mig en macka och sova nu..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0