Snowboard

Då våra barn växt upp och är i vår ungdomens, blomstens ålder kommer de se tillbaka på denna period, denna tidsera inom IT-samhället, som den mörkaste sidan i historieböckerna efter Vanilla Ice och förintelsen. Att skriva en blogg är ett vapen för de politiskt aktiva organisationerna, och deras motståndare. I Ryssland blir man mördad om man skriver fel sak om regeringen. Om man utför lite snuskig grävande journalistik. I Kina spärras bloggen och man avrättas förmodligen på Himmelslka Fridens torg i Peking. Men folk fortsätter att blogga, för sanningen går inte att dölja för evigt. Bloggen är och förblir den lilla människans vapen mot det stora maskineriet. Samtidigt som dessa fruktansvärt modiga bloggare riskerar liv och lem för att föra fram sanningen i medias ljus och upp på den gemenes världskarta, sitter en förstörd generation tjejer, i Skandinavien och "bloggar". Dessa tjejer skriver de mest banala bloggar världen någonsin skådat. Bloggar som mer liknar en privat dagbok, utan alla detaljer och hemligheter. Bloggar som tar upp värdelösa saker som Dagens outfit, Veckans låt, hiss&diss och Titta, min hund står på två ben. Vi får be till högre makter att det aldrig någonsin kommer ske ett krig där information på nätet går förlorad. För tänk om VIKTIG historia, Mänsklighetens historia, försvinner i en aktion mot några servrar. Borta är, Wikipedia, Google och old school AltaVista. Kvar är Blondinbella.se och Aftonbladet.se samt deras värdelösa, fristående ekonomidel E24. Som inte bara sprider halvsanningar, men som även fabrikerar egna myter om saker som i princip kanske inte ens inträffat. Samtidigt som dessa tappra journalister och frihetskämpar strider för sina liv, i en tyst, men dödlig kamp mot samhällets ondska, sitter några tjejer i Skandinavien och tjänar MULTUM på sina bloggar, som det enbart står jibberish i. Det är helt okej om du skriver en blogg, och står bakom det du skriver och tjänar pengar på den. Och nu menar jag inte bara står bakom, utan verkligen STÅR bakom. Att du kan tackla varje negativ kommentar och överbisa den som klagar på dig, hur du tänker och varför din ståndpunkt är som den är. Men då Blondinbella, perfekt exempel, är en fiktiv person, och människan bakom bloggen är Isabella Löwengrip, som kanske inte alls är och agerar som Blondinbella, och bara tar saker ur tomma intet, så rubbar detta ordningen. Hon skriver för att uppröra. Trackar ner på medelklassen, precis som om hon är överklass själv. Ja just det, har ens föräldrar en titel, som jurist eller läkare, då är man väl överklass idag. Det kvittar om man jobbar i högsta domstolen, eller är legal jurist åt Lidl Sverige. Och precis som Blondinbella skrev i ett inlägg, att hennes far förbjöd henne från att åka snowboard, för det var skidor som gällde i deras familj, visar bara att intelligens inte går hand i hand med sunt förnuft. För när blev det helt plötsligt medelklass att åka snowboard? Jo nu minns jag, det var ju då Gustav Vasa startade i Sälen 1521, som han var jagad av bönder på snowboard. Lågstatusmedborgaren förr i Sverige var ju inte bara fattig, och lortig, men denne åkte ju även snowboard. Så det var mot slutet av den nu så populära Vasaloppssträckan han stötte ihop med dessa undersåtar på EN planka istället för TVÅ, i höjd med 81:a kilometern, näst sista stoppet alltså,  Eldris. Vittnen från platsen ska ha skrikit, "Dö din jävla kryckåkare". Men Gustav Vasa såg ner på dessa undersåtar och lyssnade inte på dom. Hade han gjort så hade han aldrig kommit ända till Mora, och Ekströms hade aldrig i världshistorien fått sponsra världens största utflyktsdag med blåbärssoppa de senaste 60 åren. Oj, nu verkar det ju som att E24:as journalister skrivit senaste stycket. Tur att de inte har en avdelning som heter "Internationella Nyheter", och bara håller sig till ekonomi, som dom fuckar upp totalt, gång på gång.     
     Att se ner på folk som åker snowboard som underklass, det kan vara det i särklass DUMMASTE jag hört. Skulle jag stöta ihop med en människa som ens antyder något sådant, så hade jag tagit till knytnävarna direkt. Kanske snowboardåkare är den nya överklassen? Skidåkarna är fattiga, förortsbor. Oj vad hemskt det vore va? Drygt att behöva tvinga på sig en snowboard på resan till Zermatt.




Nej jag kan fortsätta skriva om den korkade "överklassen" länge. Men sanningen är den, att jag, denna nutidens undersåte, som lever på vatten och bröd, och enbart får ihop det med pigan, ska ta och skicka en positionsflight till Arlanda 05:40. Det är alltså inte många timmar kvar tills jag ska stå i full mundering på Gardermoen och dirigera ut ett flyg på taxibanan. Så för att ha alla hästar i stallet, så ska jag nu kinesa. Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Alexandra

snowbaord är de ända bra med vintern:P

2009-02-20 @ 00:38:09
URL: http://blogg.norrlandsflickan.se
Postat av: Larven

Jag har varit alltid avis på de som åkte snowboard, ville lära mig men kände inte nån som kunde lära mig x) Men jag ska iallafall lära mig nångång, oavsett om jag är 90 år ;)

2009-02-20 @ 01:50:32
URL: http://doubles.blogg.se/
Postat av: Anonym

www.glamoroustwilight.blogg.se

2009-02-20 @ 16:00:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0