Världens dyraste Smudi

Gud jävlas återigen med mig. Nu ska ni få höra, håll i er.

Dagen börjar med att jag vaknar i tid till mitt avtalade möte med kiropraktorn, typ 4:e besöket där för övrigt. Har inte blivit bättre heller i armen. Jag skulle skratta rätt gott om det visade sig att den var bruten eller hade någon spricka, axeln alltså, utan att han fattat det. Så som sagt, dagen börjar med att jag pungar ut 300 spänn till återbesöket där. Så lägger han sin kroppsvikt på mig och manglar mig några gånger. Knäck, hit och dit. Jätteskönt. Går sedan mot banken för att sätta in pengar, cirka 5000 cash. Nej det funkar tydligen inte utan legitimation. FAN. Inte tänkte jag att en jude skulle neka mig att ge han pengar. Men tydligen. Bankiren sa nej. Så jag traskar hem, hämtar ID-kortet och traskar tillbaka, i all jävla slask som existerar. När jag kommer dit. 14:54... så är det stängt. Det står en Securitasvakt och låser banken. Jippie. Så, cash på fickan och en fuckad axel. Åker mot Toni för att greppa en rutinmässig kaffe-kaka. På väg dit på trikken slår tanken mig att jag inte betalade denna gång. Jag brukar tamejfan alltid betala på trikken. Har gjort det senaste halvåret liksom. Så är det smockat med folk, och jag tänker att, "fan, nu kan ingen kontrollant vara ute ändå". Så jag kopplar HELT bort dom tankarna, eftersom jag inte ens sett en kontrollant senaste ÅRET. Allt är chill. 30 sekunder senare ser jag att folk börjar gräva i sina fickor. Jag hade hörlurar i öronen så jag hörde inget, men tydligen hade någon ropat "billjettkontroll", och vips. Så var de snikna judarna åter i farten att lyncha den fattige, skukskrivne medborgaren på ännu mer pengar. Så när jag kliver av trikken, en hållplats senare, och 750 kronor fattigare, så köper jag en smoothie för att dämpa insulinchocken, eller nåt.

Sammanfattningsvis kan jag bara säga såhär. Hade inte judejävlarna stängt banken sex minuter i tre, utan istället accepterat min insättning på 5000 cash. Så hade jag tagit en senare trikk, och med största sannolikhet missat kontrollanterna, och tillochmed köpt biljett. Underbart hörrney!




Återbesök hos kiropraktor: 300 kronor.
Böter på trikken: 750 kronor.
Smudi: 20 kronor.
Med andra ord kan man säga att smudin kostade ciiiiiirka 1070 kronor. Allt som allt. Det var det enda jag fick av dom pengarna iaf.

Någon som vill ha några tusen när jag ändå är het?

Kommentarer
Postat av: Tobbe

Vadå tvingar dom dig att betala böterna på trikken ? Det är väl bara att gå av på nästa hållplats ? Dom har ju inte direkt någon tillåtelse att hålla kvar dig? Eller har jag fel ? =)

2009-03-03 @ 14:42:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0